09 September 2010

USM Daily mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua umat Islam di seluruh dunia. Kemuliaan dan kesucian Syawal 1431 H pastinya lebih gembira disambut bersama sanak saudara di kampung halaman tercinta. Yang jauh pastinya dapat ditemukan dan yang dekat pastinya dapat dirapat-rapatkan hubungan sesama insan.

Dalam kita bergembira, pastinya ada yang berduka seperti saudara Muslim kita di negara-negara yang dilanda bencana seperti Pakistan, China dan Palestin tetapi diharapkan kedatangan Syawal memberi lembaran baru kepada cahaya kehidupan mereka. Sama-sama kita hulurkan bantuan dari segi fizikal dan juga mental agar mereka tabah menghadapi dugaan Allah SWT.

Kepada siswa-siswi USM diharapkan anda menjaga keselamatan dan kesihatan diri sepanjang meraikan Hari Kemenangan kali ini. Makan dan minum perlu dijaga kerana kita sedia maklum musim perayaan ini diwarnai dengan pelbagai juadah. Keselamatan diri perlu diutamakan jika menggunakan sebarang kenderaan di jalan raya.

Sekali lagi USM Daily menghulurkan Salam Lebaran Syawal 1431 Hijrah dengan memohon ribuan ampun dan maaf jika ada sebelum ini artikel ataupun ulasan di USM Daily menyebabkan ada yang tersinggung perasaan. Salam Aidilfitri.

No comments: