08 September 2010

Parlimen Siswa selepas Aidilfitri


Parlimen Siswa yang dicadangkan oleh kepimpinan MPP USM oleh Sdra Shafiq Abd Aziz kepada pihak universiti dan pihak KPT telah mendapat restu dari pihak pengurusan tertinggi USM untuk dijalankan. Dari sumber yang diperolehi oleh USM Daily, proses Parlimen Mahasiswa ini akan dijalankan selepas cuti Aidilfitri ini.

Dijangka ahli Parlimen Siswa akan bersidang dalam suasana ala-ala Parlimen Malaysia. Pastinya perjalanan persidangan Parlimen Siswa ini akan menjadi yang pertama di kalangan IPT di negara kita mahupun di peringkat ASEAN. Semua pihak akan tertumpu untuk melihat sejauh mana keberkesanan Parlimen Siswa ini dalam memberi ruang kepada siswa siswi untuk bersuara tentang pelbagai isu di dalam mahupun di luar kampus.

Justeru, USM Daily mengharapkan siswa siswi mengambil peluang persidangan ini untuk melontarkan idea sama ada penyelesaian masalah mahupun cadangan yang bernas dalam membantu membina modal insan terbaik di negara kita. Sejauh mana keberkesanan Parlimen Siswa dan kaedah yang bagaimana yang akan digunakan dalam persidangan ini pastinya akan kita sama-sama nilai selepas Aidilfitri ini.

No comments: