25 November 2009

Selamat Bercuti dan Salam Aidiladha

Cuti Semester 1 bagi sidang ini telah pun bermula selepas berakhirnya final exam. USM Daily (UD) rasa ramai yang lega hati apabila masing-masing sudah selesai mengharungi suka duka menjawab kertas soalan yang agak mencabar. Bagi pelajar Tahun Satu, ini adalah peperiksaan kali pertama mereka di Menara Ilmu ini. Pastinya cabaran batch pertama membawa pelajar berstatus Apex Universiti lebih lagi berbandimng pelajar senior.

Rata-rata sekeliling kampus mulai beransur-ansur sunyi kerana pelajar mula balik ke kampung untuk bercuti dan menyambut Hari Raya Aidiladha bersama keluarga tercinta. UD doakan semuanya selamat sampai ke kampung dan Selamat Hari Raya Aidiladha dari kami di UD. Cuma ada UD melihat beberapa orang pelajar yang masih ada di kampus menyelesaikan tugasan masing-masing.

Cuti bukan alasan untuk setiap pelajar hanya pulang ke kampung. UD lihat ada beberapa Majlis Penghuni Desasiswa (MPD) yang mula sibuk untuk persiapan Baktisiswa Perdana di Pahang bulan Disember ini. Pengalaman berbaktisiswa di kawasan orang mungkin boleh memberi nilai tambah kepada diri para pelajar. Ada juga pelbagai program yang UD dengar dianjurkan sepanjang cuti ini.

Ada juga risik-risik yang UD perolehi, pihak-pihak yang akan terlibat dalam Pilihanraya Kampus akan datang ini mula mengatur strategi masing-masing untuk bertempur dalam PRK nanti. Ada adik-adik Tahun Satu yang telah dilamar untuk menjadi calon bagi pihak tertentu bagi menghadapi PRK ini. Apapun MPP USM di bawah pimpinan Sdr. Shafiq akan tamat tempoh matang memerintah dalam bulan Januari akan datang telah memberi perkhidmatan mereka yang terbaik sepanjang sidang.

No comments: