06 January 2010

USM Daily Mengecam Tragedi Pembunuhan Kejam


USM Daily mengucapkan takziah kepada keluarga imam yang dibunuh kejam dalam tragedi berdarah di Gemenceh semalam. Tragedi yang berlaku di Kampung Batang Rokan mengorbankan imam kampung tersebut Atan Daud, 90, isterinya Sutiah Katas, 80, menantu pasangan itu Ismail Awang, 76 dan cucu mereka Kathijah Ismail, 22.

Dalam kejadian itu, mayat mereka ditemui oleh adik Khatijah yang baru pulang dari sekolah. Mangsa-mangsa ditemui terbaring berlumuran darah dan mayat Ismail Awang putus kepala. Jenayah kejam ini disyaki dilakukan oleh cucu lelaki imam itu dikenali sebagai Rashidi Ismail yang disyaki meninggalkan tempat kejadian dengan motorsikal Suzuki warna biru bernombor plat BAY 2805. Suspek disyaki mengalami masalah mental akibat tekanan perasaan kerana putus tunang sebanyak dua kali dan masalah kewangan.

USM Daily mengharapkan pihak berkuasa dapat dengan segera menyelesaikan kes pembunuhan yang tidak berperikemanusiaan ini secepat mungkin. Marilah kita bersama-sama mendoakan agar mangsa dan keluarga dapat pembelaan segera. Mari kita sedekahkan Al-Fatihah kepada mangsa. Al Fatihah.

No comments: