12 January 2010

USM FC Bergaya di Pembuka Tirai


Tahniah skuad USM FC kerana telah berjaya membenam KL Pos Malaysia dengan jaringan 1-0 pada perlawanan pembukaan malam tadi di Stadium USM, P. Pinang. Perlawanan pembuka tirai malam tadi dihadiri oleh hampir 2000 orang penonton di Stadium USM. Perlawanan ini juga turut dihadiri oleh Prof Asma Ismail, Timb Naib Canselor Penyelidikan dan Inovasi untuk memberi sokongan kepada para pemain skuad USM FC.

USM FC menguasai hampir 80% perlawanan dan berjaya menjaringkan gol pada separuh masa kedua melalui hasil tandukan di penjuru gol. Sokongan padu dari para penyokong USM menggamatkan suasana stadium dimana ini adalah perlawanan pertama rasmi Liga Perdana. Walaupun dikenakan bayaran tiket RM 10 untuk tempat duduk utama dan RM 5 untuk tempat duduk terbuka, sambutan yang ditunjukkan peminat bolasepak USM amat memberansangkan.

Semoga skuad USM FC meneruskan perjuangan dalam mengharungi perlawanan seterusnya menentang PDRM di Stadium Paroi, Negeri Sembilan pada 15 Januari 2010. Perlawanan seterusnya di Stadium USM adalah menentang Felda United FC pada 18 Januari 2010. Selamat berjuang Skuad USM FC.

No comments: