05 January 2010

Aduhai Pro-M USM


Pro M USM semakin terdesak dalam mendapat simpati siswa siswi USM dengan keluarnya lagi satu flyer haram petang tadi. Dalam flyers tersebut menyatakan pembatalan Sidang Media yang dirancang pada 4 Januari 2010. Pro M seolah-olah seperti sediakala ingin menjadi Juara Siswa yang konon-kononya peka dan prihatin terhadap siswa-siswi.

Apa yang mengejutkan dalam flyers tersebut, Pro M telah menggunakan nama Timbalan Naib Canselor Bahagian Hal Ehwal & Pembangunan Pelajar, seolah-olah mendapat restu dari pihak TNC. Dari sumber yang boleh dipercayai, TNC BHEPP tidak tahu menahu tentang sidang media dan tiada sesiapa pun yang menghubungi beliau dan beliau amat kesal dengan perkara ini. Penggunaan nama dan jawatan beliau membuatkan seolah-olah Pro M adalah satu wadah yang berdaftar dengan pihak universiti.

Dari tinjauan USM Daily, rata-rata siswa siswi di kampus tidak tahu menahu tentang sidang media yang akan diadakan oleh pihak Pro M. Malah ada juga siswa siswi yang mempersoalkan tentang kewujudan Pro M yang hanya muncul ketika Pilihanraya Kampus sudah dekat saja.

No comments: