12 January 2009

Aspirasi Menang 21 Kerusi

KONKOS, 12 Jan - Penamaan calon untuk PRK MPPUSM telah selesai pada jam 3.30 ptg. Di kampus Induk seramai 36 calon hadir di penamaan calon bagi merebut 6 kerusi umum dan 19 kerusi Pusat Pengajian. Kem Aspirasi telah menang tanpa bertanding 12 kerusi Pusat Pengajian.

Di Kampus Kejuruteraan seramai 8 calon telah menghantar borang pencalonan bagi merebut 1 kerusi umum dan 6 kerusi Pusat Pengajian. Seramai 6 calon Aspirasi telah memenagi kesemua kerusi Pusat Pengajian dan hanya satu sahaja pertandingan merebut kerusi umum.

Di kampus Kesihatan seramai 9 orang calon mencalonkan diri bagi merebut 1 kerusi Umum dan 3 Kerusi Pusat Pengajian. Kem Aspirasi telah memenangi 1 kerusi Pusat Pengajian. Bagi kerusi lain di Kampus Kesihatan, calon adalah satu lawan satu.

Tahniah kepada kem Aspirasi kerana telah memenangi 21 kerusi MPP yang dipertandingkan. Masih ada lagi 15 kerusi yang akan dipertandingkan pada PRK kali ini. Semua calon telah dibenarkan untuk memulakan kempen sehingga 11.59 mlm, 14 Januari 2009. Pihak USM Daily menucapkan tahniah kepada calon yang telah menang tanpa bertanding dan selamat bertanding kepada calon yang akan merebut baki kerusi yang dipertandingkan.

No comments: