28 January 2009

Generasi Baru Palestin

Berdasarkan laporan yang USM Daily tonton di Buletin Utama TV 3 pada 27 Jan 2009, seorang kanak-kanak perempuan yang bernama Syireen, 8 tahun telah kehilangan 4 org saudaranya termasuklah ibu dan bapanya. Menurutnya, dalam sekelip mata dia kehilangan ibu dan bapanya selepas rejim Zionis melancarkan bom yang bertalu-talu di kawasan tempat tinggal mereka. Syireen kini bersama ribuan kanak-kanak Palestin yang lain masih tidak tahu lagi masa depan mereka akan dibela oleh siapa.

Dalam laporan Buletin Utama itu juga, Syireen berazam untuk membalas dendam diatas kehilangan nyawa ahli keluarganya. Kenyataan Syireen itu boleh dikatakan mewakili hampir 80% kanak-kanak Palestin yang mengalami nasib yang sama dengannya. Dari keazaman kanak-kanak itu, pihak rejim Zionis telah berjaya menghasilkan barisan pelapis pejuang Hamas yang akan terus memberontak untuk membalas dendam dan menuntut kebebasan tanah air yang mereka perjuangkan.

Rejim Yahhudi Laknatullah telah membentuk satu gelombang pemikiran yang mahukan generasi baru Palestin diwariskan dengan perasaan sentiasa berdendam. Peperangan yang rejim Yahudi sedang lakukan ini menggunakan alasan untuk mempertahankan diri dari serangan pejuang Hamas. Jika dilihat semula dan direnung dengan iman, perasaan pejuang-pejuang Hamas yang kononnya yang menyerang puak Yahudi sebenarnya telah dibentuk dari awal lagi sebenarnya.

Puak Yahudi kejam ini merupakan perampas yang paling kejam. Perampas yang tidak menghormati hubungan sesama manusia. Tanah air dan keamanan milik rakyat Palestin dirampas dalam cara yang amat kejam. Kekejaman perampas ini tidak patut dicontohi oleh mana-mana pihak malah sepatutnya didedahkan untuk menyedarkan masyarakat dunia bahawa rejim Zionis Yahudi Laknatullah merupakan segolongan manusia yang amat kejam di dunia.

USM Daily da seluruh warga kampus sentiasa mendoakan semoga penderitaan umat Islam Palestin mendapat pembelaan yang sepatutnya dari masyarakat dunia dan juga mendoakan agar rejim Zionis tunduk pada suara dunia yang mahukan keamanan terus subur di bumi Palestin

No comments: