07 January 2009

Pro M Serah Memorandum kpd TNC HEP


HEPP, 7 Jan - Seramai hampir 100 orang yang terdiri daripada mahasiswa/i yang menyatakan mereka adalah Pro Mahasiswa (Pro M) USM telah menyerahkan memorandum kepada TNC BHEPP pada jam 1.30 tghari. Kumpulan siswa siswi ini yang mendakwa mereka mewakili suara seluruh mahasiswa USM yang menuntut Pilihanraya Adil dan Bebas.

Hanya seramai 8 orang sahaja siswa/i yang mewakili ProM yang terdiri daripada kepimpinan PMIUSM, PBTUSM dan SPFUSM dibenarkan masuk untuk berjumpa dan menyerahkan memorandum kepada TNC BHEPP Prof. Omar Osman. Mereka berada di dalam pejabat TNC selama hampir 20 minit untuk berbincang dan menyatakan tujuan penyerahan memorandum tersebut.

Menurut wakil ProM yang bercakap kepada media menyatakan terima kasih kepada TNC HEPP kerana telah sudi menerima pandangan dan akan berusaha memastikan pilihanraya yang bebas dan adil. Antara tuntutan Pro M adalah meminta pilihanraya kampus di USM di pantau oleh satu pihak pemantau. Selain itu, mereka juga menuntut ahli jawatankuasa pemilihan lebih telus dan mengumumkan tarikh sebenar pilihanraya.

No comments: