15 January 2009

Tahiah Pro Mahasiswa

Kadang kala kita merasa kita yang terbaik dan apa yang kita lakukan adalah tepat serta mengena sasarannya. Namun ada juga keraguan yang membuatkan orang lain musykil dengan "serangan" yang kita ciptakan sendiri. "Calon Babi" senjata yang bisa memakan diri sendiri. Adakah "Ustaz Adi" sudah menjadi kambing hitam @ "babi hitam" kepada Pro M? Inikah pemimpin yang kita mahu? Jadi boneka,pak turut, mengikut sahaja apa yang kepimpinan tertinggi Pro M mahu seperti "kerbau di cucuk hidung".

Apa pula kaitan "Pro aspirasi UM" dalam blog mahasiswamalaysian.blogspot.com berkaitan isu "calon babi? Adakah ini balasan Allah di atas kerja yang "MUNAFIK" ini? Sesungguhnya Allah maha mengetaui. Sudah pasti Pro M tahu apa balasan bagi orang munafk ini. Jika merujuk pula stiker Pro M ( jimatkan air, jimatkan elektrik dan jaga kebersihan) dari segi meterial kertas dan dakwatnya dengan stiker "calon babi" adalah sama. Kemungkin Pro M menempahnya di kedai yang sama. Nampaknya pyswar yang cuba digunakan telah menjerat diri sendiri.

Nampaknya Pro M telah terdesak untuk menagih undi mahasiswa sehingga sanggup menggadaikan maruah ahli bai'ah sendiri. Adakah majlis tertinggi PMI telah diperkudakan oleh pakatan mereka sendiri? Mana pergi perjuangan yang dilaung- laungkan selama ini? Mana pergi istilah "Islam Syumul"? Semasa rapat umum terakhir, calon Prom M tidak langsung menyentuh isu "calon babi" ini. Adakah mereka telah tersedar yang mereka sudah terjerat dengan 'psywar' mereka sendiri?

Segala keraguan ini membuatkan mahasiswa mula terpikir siapa sebenarnya Pro M yang sebenarnya. Mungkin istilah "menghalalkan cara" adalah tepat untuk Pro M. Namum tahniah kepada Pro M atas segala usaha "menghalalkan cara" yang telah menjerat diri sendiri.

No comments: